Perenbomen voor Nalang, seizoen 2016-2017

Donation Goal For This Project is € 3.000
25% Donated/€ 2.232 To Go

Stel je voor…
Je woont in een afgelegen dorp in de bergen van Nepal. Je werkt al sinds je een kind bent. Daardoor ben je nu als volwassene nog steeds analfabeet. Net als bijna 50% van de volwassenen in je dorp. Maar je hebt een droom: goed onderwijs voor je kinderen zodat zij een betere toekomst krijgen.
Een eigen school in Nalang
De bevolking van Nalang, een dorp aan de voet van de Annapurna, realiseerde in 2009 deze droom. Ze richtten een stichting op en gingen met het hele dorp voortvarend aan de slag en maakten een begin met de aanbouw van hun school. Ook bedachten ze een plan om de school zo snel mogelijk zonder ondersteuning te kunnen laten functioneren; de aanplant van een perenboomgaard!
Adopteer een peer
De Stichting Waterdragers ondersteunt deze school al vanaf 2009 en bedacht het project Adopteer een peer. Het doel is om deze ondernemende dorpsgemeenschap financieel te helpen op weg naar zelfstandigheid. Wij hielpen mee met de afbouw van de school en de aanleg van twee waterputten. Nu betalen wij voorlopig nog de salarissen en helpen met het onderhoud van de school en de perenboomgaard.
En toen kwam de aardbeving
De verwoestende aardbeving in april 2015 en de vele naschokken vernielden 90% van de huizen in het dorp. Wonder boven wonder bleef de school redelijk overeind, al zijn er wel wat grote reparaties nodig. Ook de perenboomgaard werd gespaard. Direct na de ramp werden noodvoorzieningen naar het dorp gebracht en maandenlang woonden de dorpelingen onder een stukje zeil, in geïmproviseerde tenten.
Tijd voor wederopbouw!
Nu de regentijd voorbij is, is het tijd om de huizen te herbouwen en de school te repareren. De veerkracht van de Nepalezen is ongelofelijk, maar wij willen hen – na de eerste noodhulp – heel graag blijven helpen.
Help ons helpen en adopteer voor € 5 een perenboom!
Voor € 5 adopteert u een perenboom in Nepal. Met de symbolische aankoop van een boom, helpt u een bijzondere en ondernemende gemeenschap naar een betere toekomst.
U kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer NL68 RABO 0315 2193 43 t.n.v. Stichting Waterdragers, Amsterdam.
Vermeld bij uw bijdrage ‘adopteer een peer’.
Via onze website en, als u dat wilt, onze nieuwsbrief houden we u op de hoogte van het project.