Een koude nacht

Inmiddels hebben we contact gehad met de mensen bij onze projecten. Iedereen is geschrokken en bang, maar gelukkig ongedeerd.

Voor velen is het weer een koude nacht geweest, op straat in Kathmandu. De mensen durven wederom hun huizen niet meer in, in de angst dat er nóg een zware beving komt. En niet onterecht, want gedurende de 24 uur na de aardbeving van gisteren, waren er weer 17 stevige naschokken, allen met een kracht tussen de 4 en 7.
De statistieken liegen er niet om. De afgelopen maand zijn er zo extreem veel bevingen geweest, dat de Nepalezen zich af beginnen te vragen of het uberhaupt nog op gaat houden.

Wij blijven ons best doen met de financiële ondersteuning van onze partners in noodhulp via Reachout2 en hebben uiteraard ook contact met de verantwoordelijken van de projecten over opbouw voor de langere termijn.
Het voelt vaak machteloos vanuit hier en we realiseren ons maar al te goed hoe iedereen in Nepal zich dan wel niet moet voelen.
We zijn enorm blij met jullie support!