Nieuwe computers voor NFC

Begin juni ontvingen we een noodoproep uit Cambodja. Bij New Future for Children waren namelijk twee computers gesneuveld. En omdat ze zelf te weinig reserves hebben, hebben ze contact opgenomen met ons.

Eén van deze twee, de computer voor Solida (op foto) houd de hele boekhouding bij. Erg belangrijk dat zij gewoon aan het werk kan natuurlijk! Daarom hadden ze een computer uit het computer lokaal gehaald, zodat dit in ieder geval door kon gaan.

De tweede, was de server van het interne netwerk. Hierop wordt onder andere een backup bijgehouden van de gehele boekhouding. Daarnaast hebben ook alle bewoners van het huis een deel van de schijf ter beschikking voor hun school- en privé projecten.

Omdat we het belangrijk vinden dat ze bij NFC gewoon door kunnen gaan, hebben we besloten om vanuit de Waterdragers de kosten van deze computers op ons te nemen. Dit bedrag is vorige maand over gemaakt, en nog geen 24 uur na ontvangst grotendeels alweer uitgegeven aan een nieuwe server (de belangrijkste van de twee).

Op de volgende foto’s is te zien hoe Chris Merritt met z’n maatje Andy de server klaar maakt voor gebruik. (Voor de liefhebbers: ze draaien een Linux server)

Wilt u een kleine bijdrage leveren aan het voortzetten van het goede werk dat ze bij NFC doen? Maak uw donatie over naar NL68 RABO 0315 2193 43 onder vermelding van NFC, Cambodja.

Computer
Chris and Andy