New Future for Children

Onderwijs in de buitenwijken van Phnom Penh

Project Description

New Future for Children (NFC) is een weeshuis in Phnom Penh, Cambodja waar op dit moment nog ongeveer 65 kinderen verblijven. NFC is voorgekomen uit het JCA dat Billy Barnaart oprichtte na de dood van zijn echtgenote in 2003. Een aantal van de kinderen die in NFC wonen, wonen daar al vanaf het moment dat het weeshuis geopend werd. De intentie is om de kinderen die er nu verblijven te ondersteunen en te helpen tot hun volwassenheid. Er worden geen nieuwe kinderen opgenomen.
De Amerikaan Chris Merritt begeleidt de organisatie. Hij doet dit met zijn lokale staf. Het bieden van een zo goed mogelijke opleiding is een van de belangrijkste doelstelling van NFC. 31 kinderen van NFC volgden de afgelopen jaren onderwijs op de Westline School; een prive school. De Westline School kiest er bewust voor om een aantal kinderen toe te laten op school tegen een gereduceerd tarief. Chris Merritt noemde de plaatsing op deze school in een gesprek “de meest belangrijke en positieve verandering voor de kinderen van de afgelopen jaren”. De Stichting Waterdragers heeft de afgelopen jaren het schoolgeld van deze kinderen betaald vanuit de overtuiging dat studie en opleiding een van de meest effectieve vormen is van hulp. Momenteel zijn er nog 8 kinderen die er onderwijs genieten en totdat alle kinderen de middelbare school verlaten, zal financiële ondersteuning nodig zijn!