Shelters voor gehandicapten in Bhaktapur

Wij hebben zoals jullie wellicht weten een speciale historie met gehandicapte kinderen in Bhaktapur. Ook tijdens en na de aardbevingen van de afgelopen weken lijken zij opnieuw de (letterlijk en figuurlijk) vergeten groep. Ons bereikten berichten over kinderen en volwassenen die domweg achter gelaten zijn… Daarnaast vragen de omstandigheden het uiterste van mensen zonder handicap, laat staan van mensen met een handicap!

Deze week heeft het bestuur daarom besloten om in Bhaktapur voor 50 gezinnen met een gehandicapt kind een onderkomen te sponsoren.
Via onze lokale partner tijdens de noodhulp, de Karuna foundation, worden er shelters aangeboden en opgezet, bestaande uit metalen golfplaten.
De shelters bieden een degelijk dak boven het hoofd tijdens de regenbuien van de moesson. Ook kunnen deze platen daarna hergebruikt worden om het dak te vormen van hun nog te bouwen huis of onderkomen voor het vee.

De afbeelding hier is van de pilot met deze shelters die Karuna afgelopen week testte met een aantal gezinnen. Foto’s van “onze” shelters zullen we natuurlijk ook plaatsen zodra we ze binnen hebben.

Inmiddels hebben jullie al bijna 9,850 euro overgemaakt naar NL68 RABO 0315 2193 43! En daar zijn we jullie uiteraard enorm dankbaar voor, maar wat zou het mooi als we over die 10,000 heengaan, zodat we er nog meer kunnen aanschaffen?